tisdag 3 mars 2015

Trista saker

Tja enligt mig är det trist. Blev uppringd av en grosserägare idag som haft stora problem med sin unghund, och därför försökt få tag i uppfödaren under en tid. men icke sa nicke, det visar sig omöjligt. Man blir bedrövad när uppfödare sålt sina hundar och det blir några problem, då vill man inte ha mer kontakt. Som tur är finns det inte så många i vår ras som beter sig så, men ingen regel utan undantag :)
Medans jag är på gnällsidan- SNÄLLA KÖP INTE, TA INTE HAND OM HUNDAR  från alla dessa rescue center som finns utomlands, och som marknadsför sig i Sverige ofta genom ombud, vi är på väg att få in många olika sjukdomar o smittor tack vare alla dessa hundar och smuggelhundar. Vänd er då hellre till dom hemmen som finns i Sverige för omplacering, men acceptera inga hundar som kommit utifrån.
Nu får jag ändå avsluta dagens blogg med något positivt. Bild på INTERNATIONELL CHAMPION Carnavals Jarolina som fyller 9 år i september. En av dom klokaste hundar jag haft. Och mamma till SE UCH Frodo som jag hoppas blir pappa till Lillys valpar i sommar

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett meddelande