fredag 19 juli 2013

Busringa

Det sticker jag inte under stol med att jag gjort när jag var yngre. Hur många av oss har inte stått i telefonhytter och busringt.
På morgonen var valparna ute på golvet och en hade lagt en liten hög så jag kila o hämta papper. Lät min telefon ligga, en sådan där modern med touchskärm, kommer tillbaka och flera valpar står på den och plötsligt ser jag "Ringer upp" eftersom jag har lite utändska nummer i kontaktfältet blev jag stressad och personen svarade innan jag hann trycka av. men inte så farligt dom hade ring Jan ägare till en hane från mig. Kändes lite fåningt bara att säga att valparna ringt han.
Tittade lite på bilder innan i en grupp (amerikansk) jag är med i på facebook. Igen ser jag grosser med stackelhalsband. Det är så jäkla vidrigt, och det sitter folk och gillar.
Hörde om en person som köpt sig en ny hamiltonstövarvalp då den förra jagar rådjur, skjuter troligen den icke rådjursrena hunden. Helt sanslöst sjukt, vilket ansvar man tar för en hund man köpt och tagit till sig.
Folk är bra konstiga, men det är ju ingen nyhet :)
Men här är lite roligare saker. har precis anmält till SSHKs utställning i augusti i Ängelholm. Gör det du med eller kom bara som åskådare.
Just nu går det väl ganska bra på utställning för mina hundar. men rätt vad det är får man en motgång, och gissa om dom funnits genom åren. Trist bara när folk inte tar motgångar på rätt sätt.
Nu tar vi ledigt till måndag, men då lovar jag nya valpbilder
Kan säga det är ganska mysigt sitta på altanen o fika med valp i knät
På återseende.
Trevlig Helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett meddelande